2012. július 8., vasárnap

Kapor

Mindenből kifogytam. Ebben az időben háromszoros szóda, ásvány, fröccsbor fogy. Csak nézem, hogy gyűlik a szelektívbe szánt műanyag palack a garázsban. Meg az üvegek is, én még visszaváltós vagyok, amíg van ilyen, becsörömpölök velük a nagyboltba.
De most csak a faluba megyek le a hegyről, ehhez is erőt kell gyűjteni.
Ilyenkor a Posta melletti van csak nyitva, azok közül, amelyeket látogatok. És itt van fornetti is. Kérdezem a kaprot, csak úgy. Fagyasztott van csak, az szerintem nem jó a kovászos uborkába, a lány szerint pedig épp hogy pont megfelelő lesz. Nézem az árát, 100 forint, nem hiszem, hogy a bevétel miatt ajánlja. Megveszem. Szép a málna is, meg a pogácsa is friss. Jó áron van rosé.
Egyedül vagyok itthon, nincs most sok dolgom a főzéssel. Karalábé leves lesz csak a mai frissen készült. Az is ráér még, nem lehet ebben a hőségben enni, inkább csak este.
Besuttyintom a kaprot a meleg, már zavaros kovászos lébe.
Befalom a málnát, közben már ülök vissza a géphez. Dolgozom is, meg persze levelezek.. Felhúzom a lábam a fotelbe, telepszik alám a kutya, ahogy szokta, az íróasztal sutjába, ott szeret, ha dolgozom. Télen ez jó móka, feltekerjük a radiátort is néha. Most nem kell. Nekifogok az első levél megválaszolásához, érzem nem sikerült a kezemet úgy megmosni, hogy az átható kovászoslé szag lejöjjön. És mi tagadás, Nana kutya is nagyon büdös. Sandítok le a kutyára, penetránsak vagyunk együtt. Ahogy ismerem, a szagokra kevéssé érzékeny, a meleget viszont egyre nehezebben viseli. Tegnap próbáltam locsolni, sértődötten elvonult, haragudott, az egész konyha vizes lett, és aztán az egész komód is, ahol aztán lerázta magáról. Kikászálódik az asztal alól, elcammog a bejárathoz, az a nyári helye.
Nagy hatalom a nyilvánosság, még az ilyen kicsi is, mint a blog. Kapok kaprot, tövesen, csak érte kell menni. Aztán csak felmagzik. Időközben persze beugrik, hogy a sárga virágokból fekete magok potyognak nyár végére.
Szívesen megyek a kaporért, gondolhattam volna, hogy abban a kertben szinte minden van, pont kapor ne lenne. Jó lesz az inspiráció, megnézem Marikánál, hogy kell kinéznie egy kertnek. A magaméból most jöttem fel, nagyon sárga a fű, és minden nagyon száraz minden. Szegényeknek próbálok, extra segélyként locsolni valamennyit, de amennyit kéne, nem lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése